Like & share

Like & share

طرز پخت پاستای شکم پر

   زمان مطالعه  3 دقیقه
Array

فهرست مطالب

مواد لازم

آرد300 گرم
تخم مرغ5 عدد
راسته گوساله400 گرم
ساقه کرفس1 عدد
جگر مرغ800 گرم
قارچ خشک40 گرم
هویج1 عدد
پیاز1 عدد
ماالشعیربه مقدار لازم
پنیر پارمسان رنده شدهبه مقدار لازم
شیر1 لیوان
کره100 گرم
روغن زیتون3 قاشق سوپخوری
این غذا شامل 42 گرم چربی 41 گرم پروتئین و 731 کیلوکالری انرژی می باشد.

طریقه پخت

در حقیقت پاستای باوته (bavette) یک نوع پاستای خشک است اما ما در اینجا باریک ترین پاستای تاگلیته به صورت تازه استفاده می کنیم. در این غذا از پاستای باوته خشک نیز می توان استفاده کرد اما پاستایی که خودتان درست می کنید با پاستایی که خشک باشد تفاوت بسیاری دارد ( می توانید دستور العمل تهیه این پاستا را در این صفحه مشاهده کنید )

ابتدا خمیر پاستا را با توجه به توضیحات طرز تهیه پاستای تخم مرغی با آرد و 3 عدد تخم مرغ آماده می کنیم. زمانی که خمیر در حال استراحت است، قارچ را خیس می کنیم و سبزیجات را تمیز کرده و خرد می کنیم. نصف سبزیجات را با 3 قاشق سوپخوری روغن زیتون سرخ می کنیم، سپس نصف گوشت را همراه با چند قاشق سوپخوری ماالشعیر به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 20 دقیقه آرام بپزد.

حال کمی آب به آن اضافه کرده و غذا را مزه می کنیم اگر نیاز داشت نمک و فلفل می زنیم. جگر مرغ را تمیز می کنیم و با آب سرد می شوییم و بعد خشک می کنیم.

2 عدد تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با یک مشت پر پنیر پارمسان رنده شده، 60 گرم کره آب شده و کمی نمک مخلوط می کنیم. سپس یک لیوان شیر اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بجوشد.

اندکی بعد گوشت سرخ شده را اضافه می کنیم و آب اضافی آن را می گیریم و ریز خرد می کنیم.

در تابه کوچکی قارچ و مانده سبزیجات و گوشت را که کنار گذاشته بودیم با یک قالب کره به آرامی سرخ می کنیم. جگر را خرد می کنیم و به موادمان اضافه می کنیم.

حال نصف لیوان ماالشعیر روی موادمان می ریزیم. نمک و فلفل می زنیم و به مدت 20 دقیقه با شعله کم می پزیم.

خمیر را پهن می کنیم ( نباید نازک باشد ) و شبیه پاستای باوته برش می زنیم، بعد از اینکه پاستا ها را برش زدیم آنها را می پزیم و بعد از اینکه کاملا پخت آبکش می کنیم. پاستا را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ و گوشت اضافه می کنیم و سپس هم می زنیم. ظرفی مخصوص فر را به شکل تونل که وسط ظرف برآمده باشد آماده می کنیم. داخل ظرف را کره می مالیم و پاستا را داخل آن میریزیم و با حرارت (350F – 320F) 180C – 160C به مدت 15 دقیقه در فر می گذاریم. بعد از پخت آن را در بشقاب سرو برمیگردانیم و حفره وسط پاستا را با سسی که از باقیمانده سبزیجات و گوشت درست کردیم پر می کنیم.

شما می توانید از پاستا های مشابه مانند پاستای لینگوئینی هم برای پخت این رسپی استفاده کنید .
برای دیدن محصولات و رسپی های جذاب ایتالیایی بیشتر می توانید به سایت مک ماکارون مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو
محصولات مک
آخرین دستورات پخت
اخبار مک